De Stichting Hart van Oudkarspel (die zowel Het Behouden Huis als Het Regthuis exploiteert) werkt uitsluitend met vrijwilligers. Vrijwilligerswerk is mensenwerk. En waar mensen werken, kan wel eens iets mis gaan.
Maar wat te doen als je ontevreden bent of een klacht hebt?
Wij zien klachten als kansen op verbetering. Op die manier kunnen wij de dienstverlening aan u optimaliseren.
Volg bij uw klacht daarom bij voorkeur de volgende procedure:
Stap 1
Bespreek uw ontevredenheid of klacht met de vrijwilliger.
Als u niet tevreden bent over de communicatie, de kwaliteit of iets wat bij Het Behouden Huis of Het Regthuis heeft plaatsgevonden of is gedaan of juist niet is gedaan, bespreek dit dan eerst met de betrokken vrijwilliger van Het Behouden Huis of Het Regthuis. Zo lang de vrijwilliger niet weet dat u ontevreden bent, kan hij of zij niets doen aan uw ontevredenheid.
Stap 2
U komt er samen niet uit of u vindt het lastig om een gesprek met de betreffende vrijwilliger aan te gaan, neem dan contact op met het dagelijks bestuur van Stichting Hart van Oudkarspel.
Het dagelijks bestuur kan u helpen bij het vinden van de juiste weg voor de behandeling van uw klacht. Zij zal informatie en advies geven over hoe de situatie of de gebeurtenis ter sprake gebracht kan worden. Ook kan het dagelijks bestuur bemiddelen tussen u en de vrijwilliger of de persoon die voor de situatie verantwoordelijk is. Samen met u zal er naar een oplossing worden gezocht.
Stap 3
Het dagelijks bestuur neemt na afwikkeling van uw klacht contact met u op om te vernemen of u tevreden bent met het resultaat van de oplossing en de manier waarop de klacht is afgehandeld. U kunt er van uitgaan dat uw klacht vertrouwelijk wordt behandeld.
Wilt u contact met het dagelijks bestuur van Stichting Hart van Oudkarspel dan kunt u mailen naar info@behoudenhuisoudkarspel.nl of met een klik op de knop hieronder een klachtenformulier invullen.